דרכי ההתמודדות עם אסבסט

כיצד צריך לפעול אם מוצאים אסבסט בבית?

במקרה וקיים חשד להימצאות אסבסט בבית, אין לגעת בו. אסבסט נחשב לסיכון בבית, בעודו מפוזר בדרך שמייצרת אבק שמכיל סיבים מיוחדים. במקרים רבים, ההימצאות של חומרים המכילים אסבסט איננה סיבה לדאגה, אם החומר לא ניזוק. במידה והחומר אינו מראה סימני שבירה, הוא יכול להישאר במקומו. כך למשל, יריעות בטון שמחפות על קירות או על תקרות (ומכילות את החומר) אינן מהוות סכנה בריאותית.

האם ניתן לבחור בצורה כלשהי חומרים שמכילים אסבסט?

קיימות מעבדות שמנתחות חומרי בניין וכן חומרים אחרים שעשויים להכיל את החומר. בנוסף, המעבדות נותנות הדרכה כיצד לקחת דגימות חומר ולהעבירם למעבדה עצמה.

מה קורה אם בטעות שוברים חומר המכיל אסבסט?

במקרה ושוברים בטעות חומר המכיל אסבסט, יש לעטוף את החומר ואת האבק במגבת כלשהי, ולשים את המגבת בשקיות פלסטיק. שימוש בשואב אבק אינו מומלץ במקרים אלה, שכן אין הוא יכול לסנן את כלל החלקיקים ואף ייתכן כי בפעולתו ישחרר יותר סיבים של החומר לסביבה.

האם ניתן להסיר אסבסט בצורה עצמאית מהבית?

למרות שבעלי בית זכאים מבחינה חוקית להסיר אסבסט, תחת תנאים מסוימים, אין זה מומלץ לעשות זאת עצמאית. במקרה זה, רצוי להיעזר בשירותיו של קבלן מורשה לפינוי אסבסט. שימוש בשירותיהם של קבלנים מורשים לפירוק אסבסט יחסוך כאבי ראש רבים מבעלי הבית, ויביא לפינוי אופטימלי של החומר מהסביבה. כך, בעל הבית יהיה בטוח בכך שהוסר החומר מסביבתו ויוכל להמשיך בניהול תקין של חייו.

כיצד נפטרים מהחומר?

במידה ופועלים בצורה עצמאית להסרת החומר, יש להיפטר ממנו ולהשליכו לאתר ייחודי שאושר לצורך כך. הפינוי צריך להיעשות במהירות האפשרית ועל-פי התקנות שנקבעו. מובן כי כלל התהליך הזה חייב להיעשות בתיאום עם שכנים, במקרה של מגורים בבניין משותף. שכנים שחושדים בהסרה לא תקנית של החומר בהחלט זכאים להתלונן על כך לרשויות המתאימות. היות והחומר נוטה להתפשט, הוא מהווה סכנה לא רק לבעל הבית אלא גם לסביבתו. בנושאים אלה נקבעו תקנות מחמירות, ואין ספק כי סטייה מהן עשויה להוביל לתוצאות לא טובות.

צרו קשר


    אימייל